Moon ajatellu hakia Kela ylipainoosten kuntoutuksehen. No minkä takia? Sen takia, kun moon niin lopen väsyny läträämähän tuan kilipirauhas-, verenpaine- ja syränlääkehien kans. Lisäksi on vaihrevuaret ja invaliriteetti / jalakakivut. Nyt mä koen, notta mä tarvin personaalitreenerin ittelleni, nottei rupia paskakin menemähän pöksyyhin. Huamaatteko, moon kyllästyny painoinreksihini jokon 31.5. Mua ei huvita nyt taistella ulukonäöstä yksin, Simppu kuitenkin tykkää isoosta ja pehemoosesta. Laihruta siinä sitten ja yritä sotkia tuata osetttua jalakastepperiä. Kuntoutus tarkottaa myäs henkistä kuntoutusta. Tua koiralenkkeelytyskin on ruvennu vaikuttamahan tuahon oikiahan olokapäähän ja sen pualen solisluukin on ruvennu vaeltamahan kurkunpäätä kohti. Krämppä mikä krämppä.

Viälä mä sitten tänään aukaasin yhyres palavelupaikas, jossolin kaunistumas, niin notta haen kuntootuksehen. Ei pitääsi koskaan avata turparullaansa vääräs paikas. Mua siistimäs oleva ihiminen avas salaaset hanansa ja sanoo notta " älä mulle yritä sanua kuule tuallaasia, soon pääkopasta kiinni jos ei laihdutus ota sujuaksensa". Mun sisällä kiahuu ja mä meinasin lähtiä siitä tualista, mutta kun oli jo värit pääs, niin en voinu. Olis menny sekin soppa nutturas pilalle. No sain itteni takaasin ja totesin sen ihimisen itte olevan jojo-laihruttaja ja sen tiätävän mistä puhuu.

Kaikesta hualimatta mä haen huisin nevarahan Kelakuntoutuksehen, niin mä saan ittestäni jollakin tavalla yliottehen.

Notta piänet on murheet mullakin kun painoinreksi ja ulukonäkö.

Oloka, siitä lirautusjutusta. Kyllä se tiätysti olis hyvä kuliettaa niitä desiainehia mukana. Sitten kyllä häviääs se ilo voitaako virtsarakon sulukijalihasten löysyys emäntänsä kilipajuaksus WC- pytylle. Jos mä voitan sulukijalihakset, niin mä saan siitä aina pistehen. Varansa sitä pitää pitää nottei uuren Jariksen penkki kastu kilipajuaksun keskellä.

Mun pitääkin kertua yks juttu. Kuparilinnaska suuttuu tästä, vaikka se koskoo mua. Moon sellaanen , kun mun pitää matkustaa johonkin, niin mun pitää saara käyrä vessas ennen lähtöä ja sitten kun me pysährytähän johonkin, niin vessahan taas. Oltihin lähäretty aamulla koirien näyttelyn takia eläänlääkärihin tuanne Starihin. Molin sitten jo ollu koko sen matkan pysähtymättä mihinkään ja ajattelin notta pääsen sitten perillä vessahan. Lääkäri pitikin vastaanottua omas autotallisaansa, eikä siälä tiätenkää ollu vessaa. Mulla kauhia hätä . Kuparilinnaska kattoo mun täppäälyjä hualestuneena ja mä sanoon meneväni merenrantahan, johon oli 50 metriä, kattomahan onko siälä vessa auki. Olihan kevät jo pitkällä. Ei ollu aukaastu viälä. Kuparilinnaska oli hävinny koirien kans sinne autotallihin ja mä vunteeraan mihin pääsis kyykky kuspissille. Sitten mä muistin, notta mullon kesäkukkakaupan muavipussi autoos ja soon verenpitävä. Moli käyny ostamas orvokkia lähties, otin orvokit pois ja pussi oikiahan käyttöhön. Kassin kans menin rappukäytävähän piilohon rappusten alle ja päästin härän valloolleensa. Onneksi ketään ei siihen aikahan kulukenu rapuus ja mä kävelin tyynen rauhallisesti koristepensahien juurehen ja lannootin niitä vähän. Pussi siististi tiukkahan kääröhön, nottei autoohin tulisi hajuja erittehestä ja se sitten autos olevahan roskapussihin. Kuparilinnaska ihimetteli mun tyynen rauhallista olemusta ja kysyy notta mitä sä teit? No, vianosti sanoon notta kävin pissalla. Kuka sitä ny salaasuuksia kertomahan justihin pahuuren kynnyksellä. Saas nähärä kuinka mun nyt käy, mutta mua ei nähäny silloon kukaan :o))