Nauru Molin päättäny vaihtaa hemmottelupaikkaa täss kuukausi takaperin, kun muistatta mun kertonehen teille siitä kampaajareissulla saamastani miälipahasta. Sehän liittyy siihen kuntoutuksehen hakemiseheni. pääsin muutebn sinne ja ei tarvitte peliätä takaasinmaksua.

Nyt sitten kun suvus on Jääkakkoolijan pualelta nuari kampajatar, niin ajattelin kokeella nuaren naisen kapaustyyliä ja arvioota tästä mun kuantalosta.

Ensimmäänen ihanuus oli siinä, kun mä huamasin sen Jääkiakoolijan valitun osaavan ottaa mun ikäseen naisen olemuksen huamiohin. Mun uusi tuttavuuteni kysyy ensin multa miälipirettä mitä teherähän. Kerroon notta vois sitä kuantaloa vähän lyhentääkkin ja en pirä punaasesta tukasta omas pääs. Kampaajani sanoo mulle hyvin rauhallisen varmasti, notta ei oteta kovin lyhyeksi ja sovimma yhyres että nyt laitetahan sitten ensin tukia ja loivat kiharat. Sitten sen jäläkehen joskus kuukauren päästä laitetahan väri ja säilytetähän mun oma värisävy tukas. Sitten pesutualille.

Siihen momma asetettihin tualihin jalat ylös ja Jääkiakkoolian nainen sanoo notta tuloo hiarontaa selekähän. Kylloli autuas olo kun selkähän rupes tulemahan hiarontaa rullien kautta ja kampaajani pesi hellästi hiukset. sen jäläkehen mentihin rullien laittohon. Hetken lämmös ja sitten takaasin pesupallille kiinnityksiä saamahan. Kiinnitystä laitettaes kampaajani kysyy notta väriääkö hän mun kulumat ja vastasin myäntyvästi, kun niihin on tullu harmahia karvoja. Olin varannu ajan myäs kulumien käsittelyhyn, viiksien poistohon ja partakarvojen silootteluhun. Ja taas hyrräs hiarontakone selääs, kulumat väriääntyy ja ne nypittihin kun niin toivoon ja muutkin karvat siinä samas naamavärkistä. Sitten poistettihin taas kiinitysainehet ja mikä ihanuus kun kampaajani hiaro rauhallisin liikkehin päänahkaa tovin. Kyllä nautiin.

Sitten tuli leikkuun vuaro. Seurasin haltioituneena kun Jääkiäkkoollijan valittu leikkas tairokkahasti mun tukkaa ja jakeli neuvoja siinä samalla kysyvälle nuarelle kampaajaneirillen. Pala palalta tukka tuntuu ilimavalta ja ihanan kevyeltä. Kattoon samalla väriättyjä kulumia jostoli harmahat häipynehet ja olin omani näköönen niistäkin. Sain olla rauhas, eikä mun tarvinnu terapoora ketään ja maksaa toisten kuuntelemisesta.

Hoito oli hintansa väärtti ja totesin sen hinnan olevan halavemman kun hätääses kampaamos ja paikas missä mä kuuntelin tyätänsä tekevän hualet. Uusen joudun maksamahan siitä, notta oon hoidoos hoitajana ja terapeuttina. Nyt ei tarvinnu, vaan juteltin normaalia asioota ja mulloli sellaanen olo kun olisin aina tuntenu sen nuaren naisen.

Tilasin väriäysajan ja kulumien hoiroon taas kuukauren päähän.

Mä ajattelin saaneheni erityiskohtelua ja varmahan vähän sainki, mutta pään hiarontaa nua sen paikan kampaajat tais antaa kaikille kammattaville pesupallilla. Kylloli kerrankin mukava reissu hemmotteluhoitohin.