Täs istun satulatualis ja odotan että pääsisin yhyren firman langoolle. "Olette edelleen jonossa, kiitos että jaksatte odottaa", sanoo ääni puhelimes.Moon joskus laskenu minuuttia näis maksullisis orotuksis, niin soon kolome minuuttia vähintäänsä kun soot orottamas langoolla.   Sitton firmoja jokkei kerro, jotta jonotus maksaa ja nämä on nuata lehtifirmoja. Tämäkin oli sellaanen, mutta kun ei sähköposti ollu tuanu tulosta peruutukses, niin mä ny sitten ajattelin istua langoolla niin kauan notta joku vastaa mun puheluhun. Mulle tuloo sellaanen lehti kun " Meidän Suomi" ja mä en oo sitä miälestäni tilannu. Soon helekutti sama, kun mä sain sukkapaketin postis ja väittivät mun ne tilannehen. Olin käyny jollakin kalluppisivuulla ja se tiäs sitten tämän paketin tuloa. No mä ilimootin notta maksan sen yhyren mutten toista.

Eihän sitä tiätysti voi sanua olinko tilannu ja unohtanu, moon tulos mökkihöperöksi tätä menua. Kutsukkin laitoon Kuallehen meren tuattehista, kun ajattelinj notta tapaan ihimisiä. Yks sun toinen on peruuttanu ja istun varmahan esittelijän kans syämäs piirakkaa kaksistaansa. , ei se mitään saa eres sen kans löpistä. Tuuliksen lupasin hakia jollakin konstia. Jos tekis kävelykepiistä luuran ja lentääs Ollikkalankarulle ja Ottaas luuran taakse Tuuliksen ja tulla viuhahrettaas meille hetkes. Ny son meinaan tosiasiaa, notta se hemmetin leikkauksen viivytys on sitten saanu mun oikian jalan heikkouden takia vasemman pualen jumihin ja seliän oireelohon. 

Tästä episoorista kymmenen vuaren ajalta kuuletta viälä. Moon jo järjestäny päätöspaperia siihen järjestyksehen, notta sormet rupiaa hyppelöhön läppärin näppäämillä.

Nyt mun on taas ruvettava kattomahan mitä mä voisin teherä itte tämän huushollin etehen ennen iltaa.

Hyvää loppuviikkua teille kaikille.