Minulla on ollut jo vähän aikaa kehotus sydämessä, että kirjoitan tänne hengellisiä sydämen asioita. Niin moni ei uskalla minun facebook-sivuilla tunnustaa niitä lukevansa. Ehkä tämä on paikka, jossa lukija voi anonyyminä lukea kirjoituksiani. Toisaalta uskon, että silloin kun ihminen kieltää uskon asiat ja Jeesukseen liittyvät tunteensa, niin hänellä on vielä kutsu päällä, eikä ovi ole sulkeutunut. Ketään ei voi käännyttää, vaan usko rakentuu henkilökohtaisesti jokaisen omassa minässä, siellä Jeesus PyhänHenkensä kautta tekee työtä ja pyytää päästä sinun sydämeesi sisälle. Minä en voi kun kertoa omasta kokemuksesta.

Minulle tuli selkeät sanat kuivatellessani vuonna 1980 aamulla hiuksiani peilin edessä kotonani. Kuulin sisältäni sellaisen hengellisen laulun, jota en ollut aikaisemmin kuullut. Kuulin sen kyllä jälkeenpäin muutamia kuukausia tuon tapauksen jälkeen seurakuntasalissa. Laulun päätteeksi hämmennykseni keskellä tulivat sanat: " ainut oikea tie, jota sinun tulee kulkea on taivastie". Tunsin sisälläni iloa ja olin edelleen hämmentynyt, koska olin kokenut uskovani aina Jumalaan. Äitini ja edesmennyt siskoni sekä vieläkin nytkin elossa oleva siskoni olivat kantaneet minua rukouksissa varmnasti vuosia. Olin valmis muuttamaan elämäni suunnan ja yritin tehdä sitä omassa voimassani. Eksyin tieltä ja palasin takaisin Armon varassa usiampaan kertaan ja aina sain tuntea Herrani ottavan minut suojelukseensa. Nyt olen jo vuosia yrittänyt kulkea kaidalla tiellä, mutta tie ei ole helppo. Aina välillä sorrun sooloilemaan asioideni kanssa kuuntelematta mitä PyhäHenki minulle ohjeeksi antaa. Edesmenneen siskoni ja äitini jäämistöstä oli jäänyt kirjoja ja niitä kirjoja olen nyt lukenut läpi. Olen saanut vahvistusta luottamuksesta , jota Jeesus meiltä lapsiltaan toivoo saavansa. Olen tajunnut Taivaallisen isän Armon suuruuden Pyhässä Hengessä.  Kaikesta huolimatta aina tulee päiviä, kun huomaan yrittäväni ratkaista asiat itse ja en ole jättänyt asioita Ristin juurelle. Kuitenkin koen itselleni tärkeäksi sen, että oma uskoni Pääsiäsisanomaan ja Jeesuksen ristillä tehtyyn pelastustyöhön on vahvistunut entisestään. Olen saavuttanut rauhan ontuen ja vieläkin onnun ja taistelen oman pahuuteni taittamiseksi niin, että pyydän siihen joka päivä apua Herralta.

Tämän sanoman olen tajunnut täysin: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni." Evankeliumi Johanneksen mukaan ;luku 14;6

Tämä mun ulostulo voi järkyttää lukijoita. Minä kuitenkin olen se entinen Ritva, usko ei tee minusta parempaa ihmistä, mutta luotan siihen, että kun uskon Jeesuksen Herrakseni, niin saan myös Armon ja taivasosuuden uskon mukana.

 

HYVÄÄ ja SIUNATTUA PÄÄSIÄISTÄ TEILLE KAIKILLE :)